mangga

Sunday, August 9, 2009

Peliharaan Keluargaku

Diam tak diam dah besar anak anak Si Gracie ni,lahir masa akhir cuti sekolah hari tu. Rasanya macam masih terdengar dengar lagi panggilan abangku mengusik aku pagi tu. Hello, cik saya nak tempah 2 baju baby ya.. La untuk anak sape plak, kataku. Ni Gracie ni dah beranak, aku pulak kena jadi bidan. Pastu nak susukan anak suruh aku tunggu sebelah dia pulak, bengong betulllah..

Seminggu kemudian, mak bagitau Gracie dah tak kasi TamTam, cucu kesayangan aku masuk rumah. Bengong betullah Gracie ni dalam hatiku, mentang mentang dah dapat anak baru, dah taknak anak yang besar. Sudahnya si Tamtam kena hantar kat rumah abang sulong aku. Kesian betul. Nasib baik akak ada kat rumah, mesti TamTam kena belasah dengan AJ. Lastly Tamtam jadi kawan sepermainan Bulu dan ikut perangai bapa dia SiIreng, keluar ikut tingkap. Kalau main kejar kejar habis semua dipijak, tak kiralah kalau kita tengah tidur ke, apa ke. Suka dia berdua je. Yang over mestilah TamTam, lincah gila meloncat loncat. Bulu mana larat nak lari laju.. Terkedek kedek kejar TamTam. Macam pengkid kau TamTam, tak padan betina.Sudahnya tiduur keletihan. Yang paling akak tak suka, Tamtam suka bawa bangkai lipas kat akak. Gelilah!! Jerit akak.



Ini pula gambar terbaru Gracie, Meci dan Kakak. Budak berdua ni dah macam Tamtam dan Bulu. Tiap tiap hari main kejar dalam rumah. Tak reti duduk diam. Tengah kejar kejar alih alih senyap, dah tidur rupanya. Tak payah rilek rilek dulu untuk tidur. tengah lari boleh terus berhenti tidur, lawak betul. Ikut sempat je nak tidur.







No comments:

Nuffnang