mangga

Sunday, September 12, 2010

Hari Raya - 10/9/2010

10/9/2010 - Rasanya macam pertama kali aku dapat balik kampung awal untuk berhari raya. Kalau diikutkan jadual waktu standby dan bekerja, aku boleh pulang awal tetapi memandangkan abangku menjual kuih raya jadi tak dapatlah aku pulang awal. Semuanya kena tunggu dia habis berjual kuih dulu, baru boleh balik . Paling cepat pun pukul 12malam kot. Akhirnya semua berubah setelah kakak aku yang berada diKL sanggup untuk singgah kerumah dahulu sebelum balik kampung. Jadi dapatlah aku pulang awal. Untuk abang pulak, kami tinggalkan salah sebuah kereta untuk dia balik kampung bersama anaknya.

Sebelum balik, aku singgah pasar beli daun ketupat dan pulut untuk buat roket (lebih macam lemang tapi dalan daun ketupat je) makanan kegemaran kami sekeluarga. Sampai kampung pukul 1.00 tengahari, jem lah sket kat jalan antara Tiram dan Kota Tinggi .

Rasanya raya tahun ni sangat meriah walaupun tak semua adik beradik aku balik. Yang bestnya dapat bergambar beramai ramai dengan sepupu sepupu dan anak anak buah. Walaupun aku terpaksa balik petang raya pertama tapi aku dapat mengikuti perkembangan suasana hari raya dikampung dari gambar yang diupload melalui Facebook mereka.


FAMILY MAK YAM & APIP

FAMILY AYAH MID & UCU


OUR BIG FAMILY

KELUARGA KU

1 comment:

Zaharah said...

Wah ramai betul...
tema tahun ni merun ke? :)

Nuffnang