mangga

Sunday, November 7, 2010

Perginya Seorang Teman (Khas Buat Allahyarhammah Pn Rusni Mohd Yusof)

Pagi pagi lagi aku dikejutkan dengan berita kematian seorang rakan sekerjaku Allahyarhammah kak Rusni. Memamg terkejut kerana selama ini aku tidak mengetahui yang dia menghidap penyakit kanser. Lebih terkilan kerana selama 2 minggu yang lepas aku asyik berulang keKluang bagi menyemak fail untuk diaudit oleh pihak SIRIM. Kalaulah aku tahu, sudah tentu aku tidak melepaskan peluang untuk menziarahi beliau semasa hayatnya. Nasi dah jadi bubur, semuanya telah berlalu.

Aku hanya pergi berdua dengn kak Zah tetapi agak lewat sedikit dan kami hanya sempat menziarahi di kala pemgkebumian sedang dijalankan. Hanya itu yang dapat aku ziarahi walapun telah cuba secepat mungkin. Nak bawa laju takut kena saman pulak.

Disitu barulah aku tahu, rupanya beliau telah lama menghidap penyakit tersebut tetapi tidak mahu orang lain tahu. Mungkin beliau tidak mahu orang lain bersimpati atau susah. Tapi apalah salahnya. Bak kata pepatah. 'What's friends are for'. seorang sahabat sejati mestilah sahabat yang sentiasa bersama kita dimasa senang dan susah.

Buat Allahyarhmmah kak Rusni, insya allah aku akan sentiasa mengingati disetiap kali berdoa dan akan sentiasa menghadiahkan 'Al-Fatihah'. Segala jasa akak kepada saya akan sentiasa saya kenang. Buat keluarga beliau, takziah diucapkan dan semoga tabah menghadapi kehidupan seterusnya.

No comments:

Nuffnang