mangga

Monday, November 1, 2010

Besday oh besday

Selalunya setiap tahun tiada sambutan yang istimewa menjelang ulangtahun hari lahir aku. Rasanya, cuma tahun ini aje yang lebih istimewa. Biasanya setiap tahun suamiku akan memberi sejumlah wang sebagai hadiah. Terpulang padaku untuk beli apa yang aku suka. Tahun ni begitu juga, cuma hadiah ni aku terima awal sedikit memandangkan gaji keluar awal. Jadi suamiku awal awal dah bagi hadiah ni. Memandangkan minggu lepas aku dan suami bercuti kerana nak pergi kepejabat tanah untuk urusan penukaran nama rumah yang aku beli selepas habis bayar ansuran, jadi selepas urusan tersebut aku ajak suamiku ke kedai untuk membeli hadiah. Takdalah beli yang baru, cuma 'upgradekan' yang lama dengan sedikit tambahan. Pelik suamiku melihat harga nilaian yang diberi oleh kedai untuk barangan yang lama. Yalah, sekarang barang semua dah naik harga, kataku.

Semalam, kami ke Segamat menghadiri jemputan sahabat lama. Dalam perjalanan suamiku dah 'sound'..nak celebrate kat mana . Entah eh. Tak apa, fikirlah sampai balik Johor semula. Sampai di tol, suamiku tanya, apa keputusannya. aku jawab, nak makan meehoon crispy kat Kota Raya. Jadi kami terus ke bandar, kemudian baru balik rumah.

Hari ni, aku menghadiri jemputan anak buah aku yang akan berangkat ke Mekah pada 7hb. Nov. Berbagai jenis makanan ada. Ada nasi ayam, laksa penang, sate, mee rebus, cendol, sup gear box dan kuih kuih. Aku cuma makan laksa penang, sup gear box dan 3 cucuk sate sambil sembang sembang dengan anak anak buah. Tapi tak sangka pulak dapat hadiah dari anak buah yang aku tolong dapat kerja setempat dengan aku. Rezeki rezeki.

Lepas maghrib pulak, aku keluar makan steamboat dengan abang dan anak buah aku kat rumah. Yalah dah janji sejak minggu lepas. Bukan apa nak try kedai baru buka ni. Ok juga tapi aku tak larat nak makan sebab dah makan laksa dan sup tadi. Cuma tengokkan abang dengan anak buah aku makan. Perut pn dah sakit macam mana nak makan banyak banyak. Biasa pun tak makan banyak. Susah lah nak adjust perut ni. Apa apa pun, kira kiranya, sambutan ulang tahun hari lahir tahun memang berbeza dari biasa.
Terima kasih buat semua yang wish, tak kira melalui SMS atau FB. Harap harap tahun depan tercapailah cita cita yang satu.. Amin.

1 comment:

Zaharah said...

Wah2 bes nyer dapat makan ye..

Ape pon appy belated besday kak sham..
moga pnjg umo & murah rezeki & moga tercapai ape yg ditakan tu.. amin.... :)

Nuffnang