mangga

Tuesday, November 16, 2010

Batu Kikir Jombatan Bosi

Tanggal 13 November yang lalu amat memberi erti kepada aku kerana dapat bertemu dengan seorang teman yang selama ini aku hanya bertemu dan berbual dialam siber sahaja. Pertemuan ini berlangsung dihari persandingan sahabat ini. Mulanya tidak pasti samaada boleh pergi atau tidak menghadiri majlis ini. Setelah suamiku memberi kebenaran, aku terus menelefon sepupuku yang belajar setempat dengan sahahbat ini. Yalah kena fikir banyak kali nak pergi sebab tempatnya jauh dan aku tak pernah pergi. Sepupuku pernah pergi tapi tak berapa pasti tempatnya.

Akhirnya pagi itu, aku bertolak seawal pukul 9.00pagi dengan rasa konfiden sikit sebab sepupu aku yang bekerja di Putrajaya akan menunggu di Tol Senawang. Dia dah biasa lalu jalan Ke Kuala Pilah, tempat majlis ini berlangsung adalah disini.




Sampai di Melaka, kami singgah mengambil 2 orang lagi kawan sepupuku. sambil menunggu kedua mereka sampai aku menelefon sepupuku di Putrajaya memandangkan ia telah menghantar mesej mengatakan tidak dapat turut serta kerana ada kerja yang perlu disiapkan. akhirnya, kami berempat meneruskan perjalanan dengan berpandukan GPS sahaja. Ingatkan pakai GPS ters betul, rupanya tidak, betul memang betul tapi dia sentiasa 'calculate' jalan yang lain sekiranya kita telah tersalah jalan. Mula mula dah tawaf GIANT , jumpa hospital,pastu masuk kawasan perumahaan ELIte gitu, lawak tul.Akhirnya jumpa simpang ke Kuala Pilah.

Perjalanan kami teruskan dengan melalui pemandangan kawasan Bukit Putus, Ulu Bendul, perkampungan Bduaya Negeri Sembilan, nampak simpang ke Istana Menanti. Best juga, tak apa , balik nanti kita singgah. Sekali lagi kami tersalah simpang utk ke kampung paya lebar,, susahnya nak jumpa kg ini. Rasanya kami termasuk jalan ke kampung orang asli di Juaseh. Tapi jambatan besi tak jumpa juga. Agaknya dah runtuh kot.
Akhirnya kami sampai pada pukul 3 petang, itupun pengantin dah habis bersanding. Lepas makan dapat jugalah bergambar dengan pengantin. Pengantin pun hanya kenal aku setelah salam kali kedua, itupun adik sepupuku yang kenalkan. Mungkin dia tak sangka aku akan datang.

Dalam perjalanan balik, pesta perjalanan bermula dengan singgah di Istana Menanti. Malangnya tak dibenarkan bergambar dalam istana terpaksalah bergambar diluar aje. Pastu singgah pula di Ulu Bendul. Sampai Skudai pukul 9.00 malam, aku berdua terus pergi menjamu selera di restoran Mama Lyn BBQ and Steamboat di Mutiara Rini. Makan lagi,,jauh perjalanan perut pun laparlah kan..

No comments:

Nuffnang