mangga

Sunday, December 12, 2010

Satu emak dua bapa!!!

Diam tak diam dah seminggu adik sepupuku bekerja. Kerja pertama selepas habis belajar di Politeknik. Jarak perbezaan umur kami berdua adalah 25 tahun, jarak yg terlalu jauh untuk seorang sepupu. Dulu semasa sekolah, dia memperkenalkan aku sebagai mak cik kepada kawan kawan sekolah/asrama lantaran faktor umur. Kenapa cakap macam tu, aku tanya. Ala, kita malas nak cerita..buat susah je. Bila dia bekerja aku diperkenalkan sebagai kakak pulak sebab rakan sekerja dia tidak tahu umur aku. Cuma bila rakan sekerja tanya nama aku, spontan dia memberikan nama sebenar aku tanpa berfikir panjang. Eh kenapa binti lain pulak. Dengan selamba dia menjawab , satu mak dua bapak. terbahak bahak aku ketawa mendengar cerita dia. Mesti kawan sepejabat dia terpinga pinga mendengar jawapan tu. Selalunya, satu bapa dua emak , ni terbalik pulak, satu emak dua bapa. Betul juga dik kataku. Mak kitakan nama sama,, dua dua Aminah cuma binti je lain.. bertambah tambah ketawa kami berdua..

No comments:

Nuffnang