mangga

Thursday, July 1, 2010

Keagungan Allah

Sememangnya kita sebagai hamba amat mengagumi semua ciptaan Allah. Tidak perlu kita pertikaikan kerana sememangnya Allah maha Berkuasa dan amat mengasihani dan menyayangi Hambanya.

Sebenarnya,mula dari minggu lepas lagi aku sibuk dengan aktiviti audit perlaksanaan ISO ditempat kerja ku. Penat memang penat sebab terpaksa baca semua proses unit yang diaudit. Kalau dulu, aku cuma mengaudit unit yang sama dengan bidang tugas aku atau yang pernah aku bekerja tetapi sekarang ni aku perlu mengaudit unit lain yang aku tak mahir walau pun dulu aku pernah bekerja dalam unit ini. Itupun sekejap aje, bak kata orang ,tak mahir lagi dah kena tukar.

Dalam proses audit yang baru ni pulak mesti adakan site visit. Best juga sebab dapat naik atas gunung. memanglah kita tau, bila naik gunung atau bukit yag tinggi, kawasan tu mesti sejuk dan berkabus. Dahlah dalam perjalanan kami, terpkasa melalui perjalanan yang tak enak, yalah jalannya berlubang lubang, mana nak best. Sampaikan kawan aku kata, lari semua allignment dalam badan. Ok lagi kalau bumper besar kataku. Kalau bumper takda (kurus)mau berterabur semua sendi sendi. Bila sampai atas gunung, matahari pun tak nampak. Pelikkan, kata kawan aku lagi. Makin kita dekat dengan langit makin tak nampak matahari. Secara logiknya lah, kan gunung tu tinggi. Tapi bila kita kat bawah tadi nampak lak matahari. Itulah kebesaran Allah kata suamiku bila ceritakan dirumah. Kalau makin tinggi kita naik makin besar kita nampak matahari, mau cair atau hangus jadinya orang yang naik kapal terbang. Betul juga..
Tapi itulah hakikatnya. ALLah MAHA BERKUASA. ALLAHU AKBAR

No comments:

Nuffnang